קידום אתרים במנוע החיפוש של גוגל לרבות קידום עסקים קטנים באינטרנט, ניתן לעשות בשתי דרכים עיקריות: קידום אורגני בגוגל לאתר עסקי או קידום אתרים ממומן בגוגל.
בעלי עסקים רבים מתחבטים בשאלה באיזה ערוץ שיווק כדאי ומשתלם להם יותר לבחור על מנת לחשוף את האתר שלהם בפני כמה שיותר לקוחות פוטנציאליים. זאת, אם הם לא רוצים להשתמש בשניהם יחד או שהם לא מודעים להבדלים שישנם בין קידום אתרים ממומן בגוגל לבין קידום אורגני.
מהו קידום אורגני?
קידום אתרים אורגני (SEO) הוא שם כולל למגוון פעולות הנדרשות בכדי למקסם את פוטנציאל החשיפה של אתר האינטרנט במנועי החיפוש השונים, ובייחוד של חברת גוגל שהוא הפופולרי ביותר בעולם.
קידום אורגני נועד לשפר את מיקום האתר ברשימת תוצאות החיפוש הלא ממומנות ("הטבעיות"), אשר מופיעות לרוב אחרי התוצאות הממומנות אצל גוגל.
קידום אורגני בגוגל לאתר עסקי מקנה יתרונות רבים, ביניהם: תנועה איכותית של מבקרים, השבחת ערך האתר על ידי מכירתו בעתיד, חשיפה ללא הגבלה בחינם, ייצור הכנסות לטווח רחוק מפיתוח הנכס, סיוע במיתוג יוקרתי ומוערך יותר של העסק, אנשים רבים עורכים את המחקר באינטרנט ובהמשך קונים את המוצרים ישירות בעסק. מנגד, מדובר בתהליך הלוקח זמן מה, כאשר את התוצאות החיוביות רואים רק כעבור כמה חודשים. בנוסף, יש לדאוג כל הזמן לבצע פעולות שוטפות של תחזוקה. זאת, מאחר ונערכים שינויים באופן העבודה של מנוע החיפוש ויש להתאים אליהם את האתר ואת הקידום שלו.
קידום ממומן (פרסום בגוגל)
במסגרת קידום ממומן בגוגל (PPC), עבור כל לחיצה של משתמש על תוצאת חיפוש ממומנת, גוגל מקבלת סכומי כסף, הנעים בין כמה שקלים בודדים ועד עשרות ומאות שקלים ויורדים מחשבונו של בעל העסק המפרסם.
קידום אתרים ממומן בגוגל הוא דרך שיווק טובה לטווח מיידי למי שמעוניין לראות תוצאות בשטח. כך, על ידי השקעה בפעולות של קידום ממומן, כגון מודעות פרסומת טובות, המובילות את המשתמש לעמוד נחיתה של העסק ויכולות להגדיל את סך ההכנסות ולהחזיר את ההשקעה הכספית.
לסיכום
עבור קידום עסקים קטנים באינטרנט נראה כי לטווח הארוך עדיף להם להשקיע בפעולות קידום אורגני שמהווה בסיס חזק, עליו אפשר אחר כך להוסיף את הקידום הממומן. מנגד, עסקים שהם יותר ותיקים ובעלי משאבים כלכליים גדולים, יבחרו בערוץ של קידום אתרים ממומן בגוגל על מנת לתחזק נוכחות משמעותית ובולטת ברשת.